miercuri, 12 august 2009

Discurs despre sexualitate

In discutiile de zi cu zi ale oamenilor despre sex mi-am dat seama ca, in mare, sunt doar doua moduri in care este tratata tema:


Modul trivial
Sexualitatea apare in discutiile “de baieti”, despre oile de Dorobanti, fotbal, vecina de la 5, experimente pe Private Spice, primele experiente din adolescenta (apropo de asta, trebuie sa revin separat cu povestea despre coaja de rosie :D:D).

In injuraturi mai apare sexualitatea triviala, si atunci tocmai de-aia sensurile s-au denaturat si sexul devine derizoriu si vulgar. Nu zici "dragoste" - zici "sex", nu zici nici macar “fac sex” - zici f**, nu zici “vreau sa fac dragoste cu tine”, zici “ce ti-as trage-o”. And so on.


Modul rusinos
Aici e vorba despre discutii in soapta, in care uneori nici macar nu pronunti cuvintele, ci gasesti corespondente pentru ele. Zici “ne-am pus” pentru “am facut sex”, zici “acolo jos” si numesti organul sexual, zici “eu si X am facut-o” in loc de “am facut dragoste cu X”.


In anul de gratie 2009 sunt inca parinti care isi educa copiii sub stigmatul rusinii sexuale, sunt cupluri care nu se privesc in ochi cand fac dragoste, sunt colegi de serviciu care refuza sa gandeasca ca si seful lor face sex din cand in cand, sunt barbati de 50 de ani rusinati la gandul ca ar putea sa mai si schimbe pozitia dupa 30 de ani de casnicie.

Au uitat oamenii ca sexualitatea e unul din daturile acestei lumi? Ca oamenii nu se pot inmulti decat daca implinesc actul sexual? Ca fericirea noastra zilnica este rezultatul hormonal al frecventei actului sexual?

Ca nu este nimic rusinos si trivial in a privi pielea celuilalt, in a-ti lamuri curiozitatile sexuale impreuna cu cel/cea care ti le incita, in a citi carti despre sex, in a umbla teleleu cu mintea :)

Cum ar fi ca oamenii sa se elibereze de limitari?

2 comentarii:

  1. Ce pielea mea vrei sa zici? :) Ar fi boring of course! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt de acord cu tine...dar partial...daca toti am renunta la "limitari", sodoma si gomorra ar fi piece of cake :))

    RăspundețiȘtergere